Statisch zitten = roken

Neem afscheid van uw statische bureaustoel!

Te lang statisch zitten is gevaarlijk voor uw gezondheid. Wetenschappelijke onderzoeken hebben bewezen, dat gebrek aan beweging gezondheidsrisico's en 'civilisatieziekten' veroorzaakt net als roken. Experts zijn inmiddels zo bezorgd over het wijd verbreide gebrek aan beweging en het te lang statisch zitten, dat ze spreken over een echte 'zitziekte'. Voor de meeste kantoormedewerkers is de angst voor nekpijn en overgewicht waarschijnlijk niets nieuws. Maar wist u al dat te lang statisch zitten ook het risico verhoogt dat u ziek wordt door diabetes, een hartinfarct en kanker?

Praktische tips voor uw gezondheid.

1. Vrouwen, leer eindelijk te zitten zoals mannen!

Vooral vrouwen zitten vaak met hun ene dijbeen over het andere. Deze gekruiste zitpositie kan rugpijn veroorzaken, en wat nog erger is, ze onderbreekt of remt de bloedsomloop! Zit altijd zo, dat allebei uw voeten los op de bodem staan. Het is beter om uw voeten te kruisen dan om uw dijbenen over elkaar te slaan.


2. Herinnert u zich nog, hoe uw collega's eruitzien?

Soms is het beter om geen e-mail te sturen of te bellen. Spreek van tijd tot tijd gewoon eens met uw collega's, en ga naar ze toe!


3. Vergeet de vergaderzaal, en loop rond.

Herinnert u zich de goede gesprekken en ideeën, die u met uw vrienden had tijdens een avondwandeling? Als u geen beeldschermen, flip-charts of andere techniek nodig heeft, zou het dan geen goed idee zijn om tijdens de meeting te gaan wandelen? Naast lichaamstraining krijgt u zo wellicht nog betere ideeën door de frisse lucht en de verandering van omgeving!


4. Trappen, de perfecte trainingsapparatuur

Kent u dat? Trappen leiden tot succes! In ieder geval hebben ze die potentie, mits u eindelijk stopt met altijd de lift te gebruiken... Begin er gewoon mee en gebruik in ieder geval de trap als u naar beneden moet.


5. Als u niet los kunt komen van uw bureau, beweeg dan gewoon tijdens het zitten.

Elke soort beweging is goed voor mensen die op kantoor werken! Als u uw werkplek niet kunt verlaten of geen tijd heeft, denk er dan aan om van tijd tot tijd uw armen omhoog te doen, u uit te strekken en uw enkels en/of uw hoofd te bewegen.


6. Let op! Controleer uw houding!

Een goede vuistregel voor uw lichaamshouding tijdens het zitten is de '90-90-90'-regel: Uw enkels, knieën en heupen moeten allemaal in een hoek van 90 graden blijven. Uw monitor moet recht voor u staan en uw kijkrichting onder het horizontale vlak. Uw onderarmen moeten op het bureau of de armleuningen rusten om uw schouders ontspannen te houden.


7. Probeer de training met het Gymba-Board!

Om uw spieren actief te houden, is het voldoenden als u een deel van uw dagelijkse werktijd op het Gymba Board staat. Leer eerst het Gymba Board kennen, en gebruik het daarna steeds langer. Zin in meer conditie en gezondheid? Dan is het de hoogste tijd om Gymba tot een deel van uw dagelijks leven te maken!

Contact

ERGOTRADING GmbH
Heisterfeld 11
25489 Haselau / Hamburg

E-mailadres:
gymba@ergotrading.eu

Ergotrading is Gymba Distributor worldwide

  • Europe
  • USA
  • Canada
  • Australia

We are searching trading partner worldwide.
If you are interested in our gymba product please contact us:
walk@my-gymba.com

© 2007-2019 by ERGOTRADING GmbH - Handelspartner für Ergonomieprodukte