Gymba-ergonomie

Gymba 14

Sta op!

Veel mensen denken dat een beetje beweging de schade vanwege te lang zitten al kan compenseren. Natuurlijk is het positief voor de gezondheid van een kantoormedewerker als hij in zijn vrije tijd beweegt. Desalniettemin is urenlang zitten zelfs voor een sportfanaat beduidend slecht voor de gezondheid. Daarom moeten wij meer aandacht schenken aan het voorkomen van gezondheidsschade door te lang zitten op de werkplek. Kom meer te weten over de mogelijkheden om overdag iets voor uw gezondheid te doen, en pas de adviezen toe die het geschiktst voor u zijn.

Dagelijks lang zitten kan de ontwikkeling van "zogenoemde civilisatieziekten" versnellen en de levensverwachting verkorten.

Wat kunnen we doen om de nadelige gevolgen van lang zitten te voorkomen?


Team-im-Kreis

1. Pauzeer

Het is altijd goed om voldoende te pauzeren en de spieren in de loop van de dag meerdere malen los te maken en te strekken. U kunt zelfs een app instellen die u er regelmatig aan herinnert te pauzeren, of die u aanwijzingen geeft voor rek- en strekoefeningen. Als u op kantoor telefoneert, kunt u, in plaats van te zitten, heen en weer lopen.

Het is ook goed voor de conditie als de vuilnisbak en de printer iets verder weg staan. Zo blijft u namelijk in beweging.

pict22

2. Gebruik een staande bureau

Elk kantoor zou staande bureaus moeten hebben, of ten minste een werkplek, waar werknemers staande kunnen werken. In vergelijking met zitten verdubbelt staan uw spieractiviteit. Als u staat, bent u actiever, en wordt u minder vatbaar om lang in dezelfde lichaamshouding te blijven.

Verschnaufpause

3. Verhoging van de dagelijkse activiteit

Te voet of op de fiets naar het werk gaan, is al heel voordelig voor uw gezondheid! Zitten in de kroeg of in de bus kunt u ook aan iemand anders overlaten. Met de trap bent u meestal sneller waar u moet zijn dan met de lift. En in plaats van op de bank neer te ploffen als u tv gaat kijken, kunt u de tijd voor de beeldbuis ook doorbrengen met een paar sit-ups of licht stretchen van uw spieren. Spreek met een vriendin af om te wandelen in plaats van om samen in een café of de kroeg te zitten!

Wirbelsäule-Fotolia 50233335-by-underdogstudios

4. Voldoende beweging

Een paar actieve trainingssessies per week zullen de gezondheidsrisico's van een baan aan een schrijftafel natuurlijk niet helemaal uit de weg ruimen. Desalniettemin is het al een goed begin om dagelijks 15 minuten buiten oefeningen te doen. We raden aan om uw trainingssessies zorgvuldig te plannen. Het beste is om dat te doen, als u niet op het werk bent. U zult vaststellen dat u veel meer tijd voor de oefeningen heeft, als u ze van tevoren vastlegt in uw agenda. Nog een stap in de richting van een evenwichtige, gezonde levensstijl is een hobby die u regelmatig uitoefent en die u ook leuk vindt zonder dat deze voordelig zou zijn voor uw gezondheid.

Contact

ERGOTRADING GmbH
Heisterfeld 11
25489 Haselau / Hamburg

E-mailadres:
gymba@ergotrading.eu

Ergotrading is Gymba Distributor worldwide

  • Europe
  • USA
  • Canada
  • Australia

We are searching trading partner worldwide.
If you are interested in our gymba product please contact us:
walk@my-gymba.com

© 2007-2018 by ERGOTRADING GmbH - Handelspartner für Ergonomieprodukte